De belangrijkste taak van de salesmanager is zijn verkoopteam goed laten functioneren.

De voorwaarden creëren voor een klimaat en omgeving waarin (telefonische) verkopers zich op hun belangrijkste taak (verkopen) kunnen concentreren. De salesmanager fungeert als persoonlijke coach voor zijn verkopers. De praktijk leert dat salesmanagers belast zijn met teveel taken waardoor ze onvoldoende toekomen aan de ondersteunende taken van hun verkopers. Coaching on the job schiet er nogal eens bij in.

Hebt u zich wel eens afgevraagd waarom verkopers zoveel over hun producten en diensten praten? De oorzaak ligt mede in een overmaat aan producttraining. Bij producttrainingen leren verkopers alles over kenmerken en voordelen. Ze leren weinig tot niets over inleven in de problematiek van de klant, het effectief werken met argumenten, passeren van de poortwachter, het maken van een gesprekleidraad, gemotiveerd blijven na urenlang een negatieve respons.

U kunt veel ellende voorkomen door uw verkopers regelmatig te training. Geef ze na producttrainingen de mogelijkheid om onder begeleiding van een verkoopcoach de telefoon te pakken en mee te bellen met vakbroeders en zusters.

Wij noemen dit in ons callcenter: de voicelogtraining. Samen met de verkoopcoach worden de opgenomen gesprekken beluistert. Leren van fouten staat voorop. Periodiek een 1-1 training resulteert geheid in meer scores en een gemotiveerde, zelfverzekerde medewerk(st)er. Uw medewerk(st)er pakt de draad van het scoren weer op. Samen lopen we de beren op de weg langs, verbeteren de gesprekstechniek, maken een mooie gespreksleidraad,  voeren van telefoongesprekken, beluisteren opnieuw de voicelogs met als doel een gemotiveerde verkoopmedewerk(st)er die weer helemaal op de rit zit.


Maak gebruik van onze pilotaanbieding


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met sales@adequaat.com

5am-wakeup-call